Feeds:
Yazılar
Yorumlar

Archive for 05 Nis 2011


Japonya’daki 9.0 buyuklugundeki depremin yasandigi 11 Mart 2011 gunu Ankaradaydim, her zaman ki gibi TV’yi acmadan japonyaya donus hazirliklari icindeydim. Arkadasim Saadet bey saat 10:00 sularinda telefon edip aglayarak Japonya’da deprem oldugunu, arkadaslarina telefon ediyor ama ulasamadigini TV’yi izlememi soyleyince cok sasirdim, uzuldum.  Hemen Esimin, oglumun ve kizimin cep telefonlarina ve ev telefonuna onlarca defa telefon ettim, ancak hicbiriyle irtibat kuramiyordum. Birara evimizin telefonunu caldirabildim ve telefon mesaja giriyordu, kimse telefona cikmadigindan, mesaja gecen telefon beni daha da cok uzmustu.  Neyse ki, ogleden sonra Turkiye saatiyle saat 14:00 sularinda (Japonya’da saat 21:00) yakin bir komsumuzu telefonla aradigimda, irtibat kurabildim, komsumuz bana kizimin bu komsuya yiyecek getirdigini ve en azindan kizima ve ogluma birsey olmadigini ogrenebildim.  12 Mart gunu Narita havaalani kapaliydi. 14 Mart’da oglen vakti ucagimiz Tokyo Narita havaalanina indi.  Trenler calismiyordu, havalani cok kalabalikti, herkes sessiz ve uzgundu, Japonlarin biribirlerine olan saygilari da herzamanki gibi ustlerdeydi.  Havaalaninda otobuse binebilmek icin 2,5 saat sira bekleyip, Shinjuku sehir merkezine 4 saatte ulasabildim.  Oglum beni shinjukudan alip arabasiyla eve getirdi.  11 Mart Cuma gunu esimin Tokyo Camisinde depreme yakalandigini ve saatlerce yuruyerek ve saatlerce bekleyip otobuse binerek, evimize gece saat 10:00 sularinda ulastigini ogrendim. Bugune kadar hergun birkac defa 3 veya 4 buyuklugundeki depremlerle Tokyo`da sallanmaktayiz.  Yuzlerce km uzakliktaki deprem merkezinde siddet 6 olsa da Tokyo da depremin siddeti azalmakta 3, 4, veya 5’e dusmekte.

Gonul ister ki, dualarimizla Yuce Yaratan’a yalvararak bu felaketten geriye kalan Japon komsularimiza, depremzedelere, tsunamizedelere Allah’in iman nasip etmesini ve obur dunyalarini  imanlariyla kurtarmalarini dileriz.  DUNYAMIZA VE INSANLARA ER-GEC GELECEK KIYAMETIN COK kucugu olan bu deprem, tsunami ve radyosyon karisimi felaket neticesinde ortaya cikan enerjinin ne yapabilecegini gozlerimizle gorduk, anladik.  Bunu goren dini olmayanlarin bile, artik Allah’in varligina inanmalari lazim.   

NITEKIM, BIRKAC GUN ONCE TV’DE JAPON EKONOMI BAKANI GAZETECILERIN, BASIN MENSUPLARININ SORULARINI SOYLE CEVAPLADI:  FUKUSHIMA NUKLEER SANTRALINDAKI KAZA ETKILERINI VE RADYOSYON SIZINTISINI AZALTMAK ICIN BUTUN IMKANLARIMIZLA SEFERBER OLDUK, GEREKENLERI YAPIYORUZ VE YAPACAGIZ.  FAKAT NETICENIN NASIL OLACAGINI BEN BILEMEM, ALLAH BILIR DIYORDU.  

Deprem ve tsunamiyle ilgili olarak Esime gelen mesajindaki iki (2) youtube’u yazimda yayimlamami istedi.  “JAPONYA’YA DUA EDELIM” baslikli bu youtube’u asagida okurlarimiza sunuyoruz.  Izlenen youtube’deki Japonca yazilardan sadece asagidaki dort (4) hususu Turkceye cevirdik.  Youtube’deki Japonca yazilari okuyup anlayan neseli biri bile iclenerek huzunlenmekte ve aglamakta!  Cunku bu yazilar ve seslenis sanki imanli japonlardan, imani olan insanlardan geliyor gibi.  Imansizlardan bu tur yazilar, hisler, sesler ve huzunler pek gelmez gibi:  

1. Bebegini emziren bir annenin depremden sonra korkudan sutu kesilmis!    Anne sut bulmak icin 11 Mart’in gecesinde marketlere gider, fakat tum gayretlerine ve cabalarina ragmen sut bulamaz.  Daha sonra sutu bulur. Buyuk depremden sonra da pek cok artci depremler olmaktadir.  Bunu soyleyen TV spikerinin canli yayin sirasinda sesi kesilir.  Her zaman sakin haber veren, heyecanlanmiyan tarafsiz TV spikerinin aglamakta oldugu fark edilir.  

2.  Deprem olunca iki yasindaki bir cocuk, ayakkabisini giyip ben depremi tevkif etmeye gidiyorum diyerek evinden disari cikmis! 

3.  Eski Japonya Basbakani Shigeru YOSHIDA’NIN 1957 SUBAT’INDA SAVUNMA AMACLI iLK ASKERLERIN UNIVERSITEDEN MEZUNIYETLERI TORENINDE YAPTIGI KONUSMA:  “SIZLER KAHRAMAN OLDUGUNUZ ZAMANLAR JAPONYA’NIN EN COK PROBLEMLI OLDUGU SON GUNLERIDIR.  YANI, SIZLER HER ZAMAN GOLGEDE KALACAKSINIZ, O ZAMAN ULUSUMUZ MUTLU OLUR, BU NEDENLE SABREDINIZ!  

4.  TSUNAMI GELMEDEN ONCE SESLE ALARM VERILDIGINDE BIR ASKERIN SIRTINDA IKI IHTIYAR KADINLA VE SAGINDA VE SOLUNDA BASKA IKI IHTIYARIN ELLERINDEN TUTUP, KOSAR ADIMLARLA, ONLARI YUKSEK YERE CIKARDI VE TSUNAMIDEN 4 KISIYI KURTARDI.  ASKERLER BOYLE CANLA, BASLA CALISTILAR, CALISIYORLAR!!!  SIMDI ESKI JAPON BASBAKANI’NIN SOYLEDIKLERINI HATIRLIYORUZ.  ASKERLER KAHRAMAN OLDU.  JAPONYA SIMDI TSUNAMI ILE BELIREN PROBLEMLERI COZMEYE CALISIYOR.  MESULIYETLERININ KATLARCASINI YAPAN JAPON ASKERLERINI KUTLARIZ, TEBRIK EDERIZ!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ycRxtWHXOFA&feature=related
 

http://www.youtube.com/watch?v=IxUsgXCaVtc 

http://www.youtube.com/watch?v=5XxSxpP1Puw&feature=related

KILOMETRELERCE ACIKTA OKYANUSA TSUNAMININ SURUKLEDIGI BIR EV OKYANUSTAKI DALGALARLA BILINMEYEN BASKA YERLERE SURUKLENMEKTE

(daha…)

Read Full Post »